Köpvilkor

Köpvillkor

  1. Företagsinformation Chokladbutiken Brun

www.brunchoklad.se  Företagsnamn: Nybrodal Transport & Däckservice AB Bifima Chokladbutiken Brun med Org nummer. 556981-5029.

Företagsadress:

Ekerödsvägen 261

26695 Munka Ljungby

Butiksadress:

Chokladbutiken Brun

Vattengatan 3

262 32 Ängelholm

Tel.073-9779853  

info@brunchoklad.se

Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse

2.1 Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din               e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss genom att skicka ett mail till info@brunchoklad.se.

2.2 Priser

Alla priser i webbshopen anges i SEK och alla priser är inklusive moms.        I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

2.3 Presentkort

Våra presentkort har en giltighetstid på 1 år.

 

3.1 Betalning

 

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

 

3.2 Kortbetalning

 

Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

 

3.3.1 Faktura & delbetalning

 

I samarbete med Collector erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Collector betalsätt hittar du på Collector.se

 

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på Collector.se

 

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

 

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

 

3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning

 


Collectors kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via telefon på 010-161 00 00

 

3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp

 


Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. Collector återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna. https://www.collector.se/kundservice/

 

3.3.4 Pris

 

Period      Ränta                      Månadsavgift                           Administrationsavgift

 

3 mån        0,00%                          30 kr                            0 kr

 

6 mån        0,00%                          30 kr                            95 kr

 

12 mån      9,95%                          30 kr                            195 kr

 

24 mån      19,95%                        30 kr                            295 kr

 

4. Frakt & Fraktmetoder

 

En fraktkostnad om minst 63kr (Beroende på vikt) Övriga viktkostnader se hemsidan) tillkommer på samtliga beställningar. Vi levererar din vara med Postnord

 

4.2 Leveranser

 

Våra normala leveranstider är 2-3 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

 

Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället.

 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på info@brunchoklad.se

 

4.3 Skadade varor och reklamationer

 

När Ni får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen info@brunchoklad.se så får du vidare instruktioner.

 

5. Ångerrätt och öppet köp

 

Vid distansköp har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via mail till info@brunchoklad.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

 

Du bör omedelbart returnera produkterna till oss efter att du skickat ångermeddelandet. Returen kan enligt gällande lag ske senast 14 dagar efter att du mottagit varan.

 

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

 

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

 

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

 

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

 

6. Reklamation och klagomål

 

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

 

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

 

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@brunchoklad.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, vara och en beskrivning av felet.

 

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

 

7. Personuppgiftsbehandling

 

För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer Chokladbutiken Brun att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.

 

8. Produktinformation

 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då exempelvis färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

9. Cookies

 

En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig

 

10.1 Force Majeure

 


Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

10.2 Ändring av avtalsvillkor

 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

 10.3 Tvist och lagval

 

I händelse av att tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

 

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling

 

Chokladbutiken Brun, org. nr. 556981-5029, behandlar personuppgifter i samband med handeln på https://www.brunchoklad.se och är personuppgiftsansvarigt för behandlingen. Personuppgifter behandlas för att Chokladbutiken Brun ska kunna tillhandahålla sina tjänster, huvudsakligen för följande ändamål (”Ändamålen”):

 

  • För att skapa och upprätthålla ditt personliga konto.
  • För att ta emot och bearbeta dina beställningar och skicka dina varor till dig.
  • För att hantera eventuella returer.
  • För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster.
  • För att skicka dig enkäter som ger dig möjlighet att påverka Chokladbutiken Bruns erbjudanden och tjänster.

 

De uppgifter som behandlas är de uppgifter som du anger, t.ex. när du lägger beställningar, kontaktar oss eller dylikt. De uppgifter du anger omfattar t.ex. kontaktinformation, leveransadress och beställda varor (”Personuppgifterna”). Personuppgifterna är nödvändiga för att Chokladbutiken Brun ska kunna uppnå Ändamålen. Viss information kan även komma att inhämtas från offentliga register eller från andra allmänt tillgängliga källor.

 

Den huvudsakliga rättsliga grunden för behandlingen är att behandlingen är nödvändig för att Chokladbutiken Brun ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot sina kunder. Vissa behandlingar baseras även på Chokladbutiken Bruns berättigade intresse att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt och säkert sätt samt på Chokladbutiken Bruns skyldighet att följa rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna kan komma att delas med myndigheter och andra parter som Chokladbutiken Brun anlitar för att uppnå Ändamålen, t.ex. för leverans. Dessa aktörer kan vara baserade i länder utanför EU/EES. Om Europakommissionen inte anser att landet säkerställer en adekvat skyddsnivå kommer överföringen till den tredje parten att ha stöd i kommissionens standardavtalsklausuler för överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES, se artiklarna 45–46 i förordning 2016/679 (”GDPR”). Dessa standardavtalsklausuler finns åtkomliga här: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/transfer/. Behandlingen av Personuppgifterna kommer pågå så länge det krävs för att uppfylla Ändamålen eller så länge som Chokladbutiken Brun är förpliktade att göra detta. Därefter raderas Personuppgifterna.

 

Om du har några frågor kring behandlingen av Personuppgifterna kan du kontakta Chokladbutiken Brun via info@brunchoklad.se. Du kan även använda denna adress om du vill utöva någon av de rättigheter du enligt GDPR har som registrerad. Vänligen notera att rättigheterna enligt GDPR inte är absoluta och att ett åberopande av en rättighet därför inte nödvändigtvis leder till en åtgärd. Dina rättigheter enligt GDPR inkluderar följande:

 

  • Rätt till tillgång – Enligt artikel 15 GDPR har du rätt att ta del av Personuppgifterna och att bli informerad om behandlingen. Den informationen finns i detta dokument.
  • Rätt till rättelse – Enligt artikel 16 GDPR har du rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Med beaktande av ändamålet med behandlingen har du också rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Under vissa omständigheter har du med stöd av artikel 17 GDPR rätt att få Personuppgifterna raderade.
  • Rätt till begränsning av användning – Under vissa omständigheter har du enligt artikel 18 GDPR rätt att begränsa behandlingen av Personuppgifterna.
  • Rätt till dataportabilitet – Enligt artikel 20 GDPR har du rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
  • Rätt att göra invändningar – Enligt artikel 21 GDPR har du rätt att invända mot viss behandling av Personuppgifterna, exempelvis sådan behandling som grundar sig i Test AB:s berättigade intressen.
  • Slutligen har du också rätt att inge klagomål till Datainspektionen, som kan kontaktas via datainspektionen@datainspektionen.se eller 08-657 61 00.

 

                                            ___________________